Toimintaohje mikäli kiinteistön yhteydet ovat kokonaan poikki
WeSecuren palvelussa toimitetaan ja asennetaan asiakkaan tiloihin tyypillisesti yksi tai useampia kytkimiä, joiden avulla saadaan kytkettyä eri rakennusten automaatioon liittyvät laitteet verkkoon sekä Palomuuri, joka mahdolistaa tietoturvalliset etäyhteydet ja estää ei-halutut yhteydet kiinteistöön ja kiinteistöstä.
WeSecuren palveluun kuuluu laitteiden 24/7 valvonta ja tietoturvapäivitysten tekeminen. Valvonnassa usein vastaantuleva tilanne on se, että laitteet alkavat hälyttämään WeSecuren verkonvalvonnassa ja niistä luodaan tiketti tilanteen seuraamista varten.
Yleisin vikatilanteen syy on kiinteistön internetliittymän hetkellinen vikaantuminen. Internet liittymillä on toisinaan katkoja, jotka palautuvat itsestään muutamien minuuttien aikana.
MIkäli kuitenkin käy niin, että yhteys ei palaudu ilman toimenpiteitä, niin on syytä alkaa toimia, että kiinteistöön saadaan palautettua yhteydet.
Järjestys missä vikaa tulee tutkia, jotta se on mahdollisimman tehokasta sekä vältetään turhat kustannukset.
- Tarkistetaan onko kiinteistön teletilassa sähkönsyöttö kunnossa ja kaikki aktiivilaitteet ovat päällä ja saavat virtaa
- Mikäli sähkönsyöttö on kunnossa, niin käytetään virrattomana yhden aktiivilaitteet (Internet operaattorin laitteet sekä WeSecuren palomuuri)
- Tehdään vikailmoitus operaattorille internet liittymästä, jonka perässä WeSecuren palomuuri on
- Mikäli operaattorilta varmistamaan, että kiinteistön internet liittymä on kunnossa, niin tilataan WeSecuren asentaja paikalle tutkimaan
- Mikäli laitteet ovat vuokralla ja havaitaan, että vuokralaite on vikaantunut, niin vian tutkinta ja laitteen korvaaminen ei maksa asiakkaalle mitään.
- Asiakkaalle myydyissä laitteissa viankorjauksen toimenpiteistä veloitetaan hinnaston mukainen tuntihinta. Mikäli laite on vielä takuun piirissä (tyypillisesti 2 vuotta), niin vaihtolaite ei maksa asiakkaalle mitään, mutta työ sen asentamisesta veloitataan hinnaston mukaisesti
Huom! On tärkeää, että vian tutkinta tehdään edellämainitussa järjestyksessä, sillä mIkäli WeSecuren asentaja tilantaan paikalle ja korjauksen yhteydessä havaitaan, että vika korjaantui toimenpiteittä 1-3. niin työstä veloitetaan hinnaston mukainen tuntihinta. Tämä myös vuokralaitteiden tapauksessa.